رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در حالی‌که در دنیا تلفات تصادفات در مسیر یا در بیمارستان بین 15 تا 20درصد برآورد شده، این میزان در ایران بیش از 48درصد است.

تصادف

به گزارش فارس، سردار اسکندر مؤمنی در نخستین جشنواره ملی طرح‌های صنعتی و ترافیکی در دانشگاه علوم انتظامی گفت: ایمنی و انضباط در ترافیک و ساماندهی آن یکی از شاخص‌های ارزیابی و مدیریت ترافیک است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: قوانین راهنمایی 100کشور را بررسی تطبیقی کردیم و در این میان تنها کشورمان بعد از 4دهه با قوانین گذشته، ترافیک را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش 70درصدی عامل انسانی در تصادفات یک دیدگاه منسوخ است، تصریح کرد: متغیرها و قوانین و مقررات، شبکه راه‌ها، ایمنی وسایل نقلیه، رفتار ترافیکی، سیستم امداد و نجات، مدیریت ترافیک و سایر عوامل مؤلفه‌هایی هستند که در چرخه ترافیک و حمل‌ونقل نقش هم‌افزایی دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: پیگیری‌های پلیس در بحث ایمنی خودرو و سختگیری در این زمینه توسط برخی به مسائلی مانند تحریم مرتبط می‌شود. وی اظهار داشت: برای ایمنی خودروها تا به حال سختگیری می‌کردیم اما از این به بعد سخت‌تر خواهیم گرفت.

کد خبر 128295

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز